Monday, July 1, 2024

Pimedas aianurgas juunis

Taivani kuukell - Disporopsis pernyi, igihaljas tagasihoidlik kolmekümne cm kõrgune tegelane. Pidavat laiuva eluviisiga olema aga kui ongi, siis väga aeglaselt. Esimene õitsemine minu aias, kuid võibolla et ma pole varem teda  tähele pannud.


Leebe kägivars - Vinetoxicum acuminatum. Ei tea, kas eestikeelne nimi tundus liiga fantaasiarikas, igatahes on ppraegu põhinimeks Tervnev angervars. Samuti vaikselt aianurgas ja kui õitsemist juhtun märkama, siis vaatan et päris kena teine. Pisut kõrgem kui see kuukell. 



4 comments:

  1. Mul oli mingi kägivarre variant kunagi kuid mustade õitega. Vaata sellega ette, juurekava võib olla minemakappav. Minu oma istus ka kenasti ühe koha peal ja õitses pailt, aga maa all olid juured sirutunud juba igale poole ligi meetri kaugusele emataimest ja teiste taimede vahele.

    ReplyDelete
  2. Minu ronija täpne nimi oli tume angervars.

    ReplyDelete
  3. ma ei tea hetkel, mis kuukell mul on, igatahes on lehed variegata tüüpi ja see kappab küll sellise hooga, et lausa kaalun välja viskamist, olgugi, et ilus ja puha

    ReplyDelete
  4. Seal aianurgas ei ole mu kuukellal eriti head tingimused ronimiseks - kuiv ja pime. Variegata muidugi ei ole aga üldiselt need variegatad on tagasihoidlikumad. Isegi variegata naat - aga ühes pargis nägin ka seda pea kogu maapinnal. Eks ma siis jälgin neid taimi.

    ReplyDelete