Friday, July 12, 2013

Taimi kaasa

Viimane muutus: 24. juulil  - lisatud vereva kurereha sordid "Striatum" ja "Elke"
Täienev leht minu nu pakkumiste-lubaduste ja soovidega.

Olen lubanud 

1) kerapriimulat :Lillekasvataja,  Kata -OK, Kris, Milda
2) Kurereha "Ballerina": Kata -OK, Kiwamees, Eve L , Kadakas, Asterix-käes, Tea, Lillekasvataja

3) Hosta "Golden Tiara":  Rohenäpule tükike. (Ära anda ka nõuka-aegset, suuremapoolset  mille nime keegi ei tea - kevadel leht keskelt erksalt heledam pärast üleni roheline.  Õied kenasti püstistel vartel.)

4) Beesi priimula - Lillekasvatajale, üks jupp veel saadaval

5) Niidu-Kuremõõk- mõned pisimugulad Katale, kuid seemet võin võtta veel: Tsiil

6)  jumalatelill, roosa,   Katale - OK

7)- Astilbe "Color Flash" punase-rohelisekirjud lehed, roosad õied - eelmise sügise potitaimest juba kümmekond saanud.- Asterix -OK, Thela -OK, Milda, võib veel soovida

8) Korduskandev aedmaasikas Kata -OK, Milda, Tsiil. Võib veel soovi avaldada.

9)  heleroosa õiega sulgnelk  väga puhvis, nagu lagunevad õied, väga lõhnav - juurdunud puhmas Lillekasvatajale. Juurekaelaga tükke ise juurutamiseks võib ka lisaks saada.

10) Valget siberi iirist jupike Lillekasvatajale (seda eriti rohkem ei ole)

11) Verev kurereha "Striatum",kahvaturoosa ,Tsiil, Lillekasvataja, Kadakas,Tea (on  veel mõni tillem), Helle T.

12 Verev kurereha "Elke" , keskmine roosa  Kadakas, Tea (Kas oled kindel, et Sul seda endal ei ole??)(on veel mõni tükk) Helle T.
13) Brunnera "Looking Glass" Karinile, Hellele, Kadakale saadaval veel 1
14)Lurssslille Lillekasvatajale -potis, (hetkel ei saa rohkem kätte)



Veel võin pakkuda:

- erinevaid kukeharjasid, kõrgetest põhiliselt selliseid, mis hilja õitsevad ja seega enne sügist inetuks ei muutu. Kuid meie aias on veel ka sellist, mis praegu hakkab õitsema ja pärast kaob. Madalatest on tavalist roomavat roosaõielist, tumepunaste lehtedega kukeharja (hetkel varjulises kohas lehed punakasrohelised) ning roheliste lehtede ja kollaste tähekujuliste õisikutega  (seda viimast on juba nii mõnigi saanud)

-  roosat priimulat.(see säravroosa) ja ka tumedamat roosat  varretu priimula moodi, kuid ikka lühikesel varrel õied kobaras.Valget tavalist priimulat on ka.
-  mesimarja - (= mesimurakas)sordid segi
- mitu korda kandvat aedmaasikat. - hea! mitte rippmaasikas.(Katale juba potis).
- Erinevaid piparmündisorte - mahedamaid ja kangemaid
- Luuderohtusid (kolhise ja harilikku mingit)
- valge lumeroosi tillukesi taimi
- roosa siilikübar - tavaline, seemnest , tavaliselt on noortaimi isekülvist, igal juhul jagamisvõimalus.
- hübriidkurekell kollane-punane - mitu taime

Kindlasti veel nii mõndagi, osa pakkumisi selgub kuu lõpuks.

Seemneid:
- siberi koerahammast külvasin soovijatele, mõni tops on ehk üle kah
- Nurmnelki peaks ka tegelikult seemnest külvama, Hakkavad õitsema umbes teisel aastal. Mul on/oli palju värve - punased ja roosad toonid, kuid mõne aasta pärast vähenes õitsemine tunduvalt. Selle asemel õitsevad uhkelt noored isekülvanud nelgid ja ikka teiste puhmase keskel, mida kipuvad üle võtma. Isekülvanud on peamiselt tulipunased. Võiksin võtta seemet kuid tulemuse värvi ei saa ennustada.
- Nõmmnelgi seemet eelmisel aastal kogusin kuid jäi üle andmata. Nüüd kõrgem nõmmnelk on endaltki kadunud, need ongi lühiealised, madalat haruldasemat veel on. Võin võtta seemet. Veel on mul üks tumedam roosa hallikate lehtedega hästi madal padjand kiviktaimla nelk. Seda äkki saaks ka jagada, peab vaatama, sest isekülvi pole märganud.
- pääsusilma seemet lubatud Futule, pean vaatama kas juba saab
- Niidu-Kuremõõk parim hooldusvaba külmakindel gladiool! Lugesin, et kipub muutuma umbrohuks isekülviga. Jätsin esimestel aastatel seemned meelega külge, kuid ei märganud tulemusi. Tänavu siiski oli juba siin-seal noori tärkajaid märgata. Üks vars isegi jõudis õitsemiseni. Olen ka proovinud teisi "peaaegu külmakindlaid" gladioole kuid edu pole saavutanud.Saadaval ka mõned pisimugulad, mugulad reserveeritud Katale.
- Valge püvilille seemned kogutud, kuid neid nüüd aiaärides ka sibulatena saada kui ei viitsi mitu aastat oodata.
-Püsik-lillehernes (seahernes) Seemneid omakülvatud taimedelt, erinevat värvi valged roosad.

Minu soovid

- lillepotte : mul läheb neid kogu aeg välja rohkem kui sisse tuleb, ning osa sügavamaid ka peenramajanduses kasutusel.
- hosta "Blue Mouse Ears" ja võibolla veel mingi pisikene. (olemas, aitäh Kadakas ja Eve L.)
- Siberi iiriste sorte . Kuid juba on: "Butter and Sugar", mingi päris valge umbes sama kõrge, müüdud sinise asemel (isegi juba saaks jagada kui Lilleksvatajal oma valgenurgas veel ei ole), "Silver Edge", Kadaka kena violetne iiris.( juurde tulnud Lillekasvatajalt iiris X ja Aiasõbrast..)
- kollast humalat -Milda hiljem. Ega keegi ometi tavalist rohelist humalat ei soovi?
- Kõrgeks kasvavat külmakindlat elulõnga (Paul Farges on olemas)

Sellised soovid, mida peab arvatavasti aiaäridest otsima, kuid siiski  Eestist  või vähemalt Euroopast:
1) Spigelia (Aiasõber)
2) Horminium Pyrenaicum (Kristiine AK)
3) Mehine naistepuna (Hypericum Androsaemum)- nägin kunagi  Lepiku Mardi nimekirjas. Võimalik, et ka mingi muu sarnane väike põõsake mil suve lõpul korraga peal kollased õied, punased ja mustad marjad. Sellist nägin ühes aias, kuid enam nime ei mäletatud. Ilusam, kui levinud "Hidcote".
4) Haberlea (on vihjeid et saadaval olnud Mõdrikul)
5) Kaheõieline kingalill Calceolaria biflora.
6) Pärdiklill Mimulus Highland mix (kõrgus 10 cm, Kristiine AK)
7) Männilehine peekerlill Penstemon Pinifolius (oranzpunased õied, 20 cm, puhmas, Kristiine AK)
8) Siilikübaratest midagi tavalise õiekujuga huvitavama värviga: nt. " Wintage Wine", "Maui Sunshine","Tangerine Dream", "Hot Summer"(muutliku värviga),"Julia"..(Mitmes kohas)
Juba muretsetud: "Elton Knight"(madalam t.roosa)-  Aiasõber,"Meditation"(madal, kompaktne)- Aiasõber,
.. jätkub
Raskemini realiseeritavad soovid
On küll neid ka

12 comments:

  1. Oleksin veel Beesi priimulast huvitatud. Saaksin siberi iirist vastu tuua aga ei tea, kumb ta peenras on: Ego või Cambridge. Ühe siis huupi neist? Pärast õite järgi saad teada. Kui tahad muidugi. Ja hostat Goldene Woge't on mul võtta. Millist siis soovid?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mõlemad iirised on ilusad, võib küll huupi.

      Delete
  2. Mina tahaks küll jumalatelille. ja kuremõõka.

    ReplyDelete
  3. Mina Sooviksin kui võimali breesi priimulat,Kurereha "Ballerina":, siberi koerahamba seemikut, vaata mu blogist midagi vastu.'
    Spigelia ma alles ostsin aiasõbrast kui paljuneb jagan meelsasti.
    Ma lillevahetusele ei tule, saan ise tulla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oled oodatud, kirjuta pohlavars(G)gmail.com oma telefon et oleks operatiivselt võimalik kokku leppida.
      Ballerina reserveeritud, siberi koerahamba selle aasta külvi topsike samuti. Kas oled kindel et sul ei ole Beesi priimulat, minu meelest su blogis on selle pilte. Kui ikka pole või polnud sinu aiast pildid, siis eraldame tüki.
      Mul on väike aed ja nii ma ei saa igasuguseid soove eriti soovida, kuid selle pärast pole vaja muretseda.

      Delete
  4. Mul mõni kerapriimula on, minu pärast ei pea jagama hakkama, aga kui kollased, millest rääkisid, üle jäävad, võtan rõõmuga vastu ja maasikataimed huvitavad ka. Kollast humalat mul on, aga praegu on nii kuiv, et parem on teda mitte puutuda ja ega ta ka eriti kollane hetkel pole, olgem ausad. Kui tähtis ei ole, siis võib ka meelde jätta hilisemaks,eks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astilbe on ka just täielikuks õnneks puudu.

      Delete
    2. Humal ei ole tähtis, tegelikult eks ta üks hull umbrohi ole ;)
      Kollased paistavad veel elus olevat jah.

      Delete
  5. Ma katsetaksin hea meelega niidu-kuremõõgaga. Ja korduvmaasikas oleks kõigiti teretulnud.

    ReplyDelete
  6. Ma alles nüüd panin tähele, et pakud siin mulle valget siberi iirist. Rõõmuga võtan vastu :)
    Tahtsin veel küsida, et mis arvad, millal sibulad kaugelt tulevad? Äkki saame juba kokkutulekuks kätte?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valget siberi iirist võid saada jupikese. Ma võin arvata-loota mistahes, kuid lehel endalgi on kirjas, et "püüavad arvestada". Oleneb ju ka sellest, kas neil endil on kõik tellitud mugulad kohal. Eelmise sügise Bulbi tellimus päris tellitud nädalal kohale ei jõudnud, võib-olla see firma on väledam.

      Delete
  7. Mina pretendeeriks kurerehadele "Elke", "Striatum". Eee..."Ballerina" on vist otsas?
    Blue Mouse Ears ja Sailor's Fancy on sulle potis ning käokingad panen ka. Minu blogis pakkusid kukekannuseid, ära neid mulle pane, mul neid üle tosina endalgi - igavesed ruumiröövlid!

    ReplyDelete