Tuesday, June 26, 2012

Ära anda ja jagada

Lingin kommentaarina ka Lillekasvataja vahetuslehele

Soov: Metspipart.
Viimasena lisatud: kuumaasikataimed, longus linnupiim
Täiendavalt: (peale Tiiale ja Kaarnale lubatud kopsurohtude) veel üks täpiline ja marmorjas kopsurohi ; mõned brunnerad: Jack Frost ning vist ka Looking Glass; edasironivat ja paigalpüsivat tiarelli.

Pagendatakse sobiva kasvukoha puudusel

Pruuni lehemustriga helmikpööris, päris mitu põõsast. Sort, kuid nimi kadunud. Võib olla "Beauty Colour", vaata  siia 
 Minu aias sulab taustaga liiga ühte ja tundub, et sooviks rohkem valgust. 

Kuldlauk, kenad lehed ja õied, õitseb juunis, pärast lehed kaovad,
Põõsas juba üsna suur, peaks päris palju sibulakesi maas olema

Linnupiimasõpradele ära anda longus linnupiim (Ornithogalum nutans).  Paljunenud on kenasti, kuid  kahe aasta jooksul mul ei ole õnnestunud ta õitsemist näha. Tõusmeid ja äraõitsenud varsi küll.  Ega ma ekstra valvanud ei ole, kuid mu aias polegi kaugeid soppisid, kuhu kunagi ei satu.  Eks ta ikka kiiresti ära õitseb nagu teisedki linnupiimad.Koos longus linnupiimaga sai ostetud ka teine, varasem madalam (Ornithogalum balansae). See püsib õies veidi kauem oma varasel õitseajal.  Kunagi sain peenra sarik-linnupiimaga päranduseks. Niuhti õitseb ära ja tühi koht järel. Pärast sai pandud kaks korda aastas niidetavasse murusse, seal särasid valged õiesarikad kenasti.  Igale lillele õige koht ja õige imetleja!



Jääb endale ja jätkub jagada


Kuumaasikataimi isekülvist

Helmikpööris Ruby bells.
 Calmia lehel oli tabavalt öeldud: suvel kannatab õiterohkuse all. Ilus.
Jätkub kõigile, kel huvi

Metsülane ehk rahvakeeli anemoon. Üks mu lemmikuid.
Lõpetamas õitsemist. Mõned pojad  võib eraldada

Metsülase topeltversioon. Ühekordne on ilusam!
Neid tupsusid palju ei ole, kuid Lillekasvatajale igatahes jätkub soovi korral. 


Võib eraldada tükikese.

Siia kategooriasse kuulub enamus kiviktaimlavärgist, kuid esitlen paari, mis ehk võiks huvi pakkuda. Ka roomavat valget tiarelli võib saada.

Variegata padjandfloks. Õitseb päris rohkelt, viimane õis veel küljes.  Ei laiene kiiresti minu liivakünkas.

Varjukiviriku väike sugulane.  Ilmselt katab pinna samuti kui suuredki.
Koloonia sai alguse ühest näpsatud lehekodarikust.

Õisik on hõredakene, kuid püsib vapralt püsti kõrgel lehekodariku kohal nagu suuremal sugulaselgi.
Kolhise luuderohi. Suurepoolsed ümaramad lehed, pinnakattena mitu talve talvitunud.
Paaris kohas paistsid juured all olevat
Tavalise lehesuurusega luuderohi. Tuli kukerpuuga kaks talve tagasi.
Praegu erkroheline, kuid sügisepoole pruunika jumega. Samuti paaris kohas juured all.




Puud ja põõsad

Tellitud põõsaste paljundusaktsioonid on käivitatud, eks näe mis tulemustega. Alõtsaseemikuid kerkib pidevalt esile.  Kõik punasesõstra tugikepid ja tänavu ka kontpuuoksad (Cornus alba "Sibirca Variegata") ajavad juured alla.
Punased sõstrad Köögikatale broneeritud. Mandlipuuuke Lillekasvatajale.

Läikiv tuhkpuu on hästi pügatav, keskmise kõrgusega,
 rikkalik meetaim ja ilusa sügisvärvusega

Tuhkpuu külvab end päris hoolega minu okka-multsiga aias
.  Juurevõsu ei aja. Pildil tänavused taimed juunis.
.


Harilik tamm. Neid kerkib kogu aeg siit-sealt.





16 comments:

  1. Mandlipuule pretendeeriks ka. Mul väike mandlipuu küll üks on, aga nad on õitsedes ikka hullilusad ja mul on idee sordirohkest elavtarast,pikkus üle 200 meetri...

    ReplyDelete
  2. ooooo, see väike sugulane! Oooo alõtsha ja oooo mandlipuu!!! Ja oi mis armas pakkumine selle tupsu koha pealt!
    Ja luuderohi!
    Oijah, ma lähen nüüd oma aeda suuremaks kaevama :D

    ReplyDelete
  3. Helmikpöörised ja tiarellid on minu aias alati oodatud :)

    ReplyDelete
  4. Kas keegi päevaliilia Sammy Russelli tahab? Hakkan just ümberr istutama, kui keegi tahab, panen jupikese kõrvale

    ReplyDelete
  5. Jaa, huvitavaid taimi pakud, aga kahjuks me ei jõua praega neile kohti ettevalmistada. Me peame ka selle liivakastika tegelema. Paistab, et seal on ikka liiga liivane, osa taimi ei taha eriti edeneda. Aga seal saab sügisel küll ruumi olema. Ma deporteerin selle raudrohu Kirsi kuninganna seal minema. See kuramus on ikka selline laieneja, et anna minna. Samas karvane kadakkaer ei taha üldse edeneda. Tegelikult on vist probleem selles, et liiv on liialt peeneteraline ja vajub liiga tihkeks. oleks vaja kruusa ka sisse panna. Aga saab tehtud, kuna tulevik on katusel, siis kergkruus. Vaja proovida ju.
    Meil sellele kevadel miskipärast oli üleaseid vähe, aga eelmine aasta õitses neid küll. Ei tea mis siis see aasta viga oli.

    ReplyDelete
  6. Oh kuram, ma unustasin küsida, et sa mainisid, et sul on mingeid totsikuid ka vaja. Ma siin vaatasin just, et osa jätan alles, aga osa annaks ära. Mis mõõtu totsikud head oleks?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suuremaid, kui on järgi

      Delete
    2. Sina võid Tallinnas ise vaatama tulla mis veel meeldida võiks. Kõiki kukeharju sulle vist veel ei saanud, neil hea seal liivas kasvada. Väikesed nelgid on ka kuivataimed, neid saab hästi külvates.

      Delete
  7. Minu väike pargiala oleks talvel rõõmsam, kui seal kontpuu oksad punaks. Kui valge lumeroosi pojakesi veel on, siis sooviks ühe teda ka. Enda poolt pakkumisega jään veidi jänni - olen sõnadest väga hapu ja liivane pinnas alati mööda vaadanud, kuna mul neid pole üheski krundi otsas. Ehk leiad midagi meeldivat mu blogi piltidelt?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kontpuu ja lumeroosi, mõlemat saab.

      Delete
    2. Kontpuuoksi kolletama ei soovi? Mul on paaril jupil juured all:)

      Delete
    3. Kui Tiist üle jääb, siis ma sooviks kollase jupikest küll.

      Delete
  8. Brunnera jack Frost pakuks huvi ja saan ma õigesti aru, et soovid metspipart. Mul on ainult harilikku, ei ole mingi peen kalifornia või muu. Päris suur pontsakas oleks ära anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Just harilikku,et oleks varjutaluv madal roheline laik.

      Delete
  9. Oi, äkki jagub mulle ka jupike metspipart, Milda?
    Ja kui Jack Frosti veel üle on, tagasihoidlikult pretendeeriks ka :P

    ReplyDelete